qr code

qr code

Είμαστε όλοι φίλοι

Είμαστε όλοι φίλοι
"Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πως να ζω, τι να κάνω και πως να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο.Η σοφία δε βρισκόταν στην κορφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο"
Του Robert Fulghum

Για τους γονείς

Σελίδα με συμβουλές ή και απαντήσεις, σε θέματα που σας απασχολούν


  • Θωρακίστε το παιδί σας απέναντι στο σχολικό εκφοβισμό(Bullying)
                   https://goo.gl/zdCm8D

  • Βιβλιοθήκη για γονείς
                    https://goo.gl/DKk5OZ


                   https://goo.gl/mHDiA2


  • Πως να μεγαλώσετε ένα παιδί που ξέρει να δίνει (και όχι μόνο να παίρνει)

      Περισσότερα   εδώ



  • Το διάβασμα των παιδιών με διάσπαση προσοχής
Τα παιδιά με διάσπαση προσοχής συνήθως δυσκολεύονται με την καθημερινή μελέτη στο σπίτι. Ξεκινούν το διάβασμα, αλλά σύντομα αρχίζουν να χαζεύουν, να σκέφτονται άλλα πράγματα και τελικά να μην ολοκληρώνουν τις ασκήσεις τους, ενώ κάθονται στο γραφείο τους. Παραπονιούνται ότι διαβάζουν για ώρες, χωρίς μάλιστα το επιθυμητό αποτέλεσμα! Στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται ώρες διαβάσματος, ούτε φωνές, ούτε κυνηγητό μέσα στο σπίτι, ούτε απειλές, αλλά οργάνωση: της Σοφίας Τσιντσικλόγλου Ειδική Παιδαγωγός
1. Ώρα και μέρος: Να έχετε συγκεκριμένη ώρα έναρξης του διαβάσματος. π.χ. μετά το μεσημεριανό φαγητό, καθώς επίσης και συγκεκριμένο χώρο π.χ. στο δωμάτιο του και όχι όπου τύχει!
2. Λίστα καθηκόντων: Βοηθήστε το παιδί να οργανώσει το διάβασμα του. Δείτε μαζί το πρόγραμμα της επόμενης μέρας και σημειώστε σε ένα χαρτί τι έχει να κάνει. Φτιάξτε δηλαδή μια λίστα - αρχικά μαζί, σύντομα το παιδί θα την φτιάχνει μόνο του - με τις ασκήσεις. π.χ. --- > Μαθηματικά σελ 23 άσκηση 1 και 2 Γλώσσα σελ 11 άσκηση 4 Ιστορία κεφ. 5 Ορθογραφία σελ 20 Έτσι το παιδί θα ξέρει τι έχει να κάνει και θα μπορεί να σβήνει κάθε άσκηση που ολοκληρώνει. Δοκιμάστε το, είναι πολύ αποτελεσματικό, και για παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες!
3. Ησυχία: Και δεν εννοώ ότι όταν διαβάζει το παιδί δεν θα κουνιούνται οι υπόλοιποι στο σπίτι, αλλά να περιορίσετε τους θορύβους όπως οι ομιλίες στο σπίτι ή στο τηλέφωνο και η τηλεόραση να είναι κλειστή. Μην μαθαίνετε το παιδί να διαβάζει στην απόλυτη ησυχία απλά μειώστε τους θορύβους που μπορεί να του αποσπάσουν την προσοχή.
4. Αφήστε το παιδί μόνο του: Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί ξέρει ποιες ασκήσεις έχει και τι πρέπει να κάνει σε αυτές, απομακρυνθείτε από το δωμάτιο και μην κάθεστε μαζί του. Αλλιώς θα μάθει να διαβάζει μόνο μαζί με κάποιον....κάτι που θα είναι κουραστικό τελικά!
5. Έλεγχος προόδου: Ανά τακτά χρονικά διαστήματα π.χ. κάθε 10-15 λεπτά περάστε από το δωμάτιο, ρωτήστε το παιδί αν προχωράει, αν θέλει βοήθεια και σε ποιο σημείο βρίσκεται, ενθαρρύνοντας και επιβραβεύοντας. Έτσι θα ξέρει το παιδί ότι πρέπει να προχωρήσει μέχρι να ξαναπάτε και θα βεβαιωθείτε ότι δεν κάθετε απλά στο γραφείο του αλλά διαβάζει. Αν τυχόν έχει αφαιρεθεί η προσοχή του, με αυτόν τον τρόπο θα επανέλθει!
6. Υπομονή: Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο που το παιδί σας αφαιρείται τόσο εύκολα και να εκνευρίζεστε, όμως δεν πρέπει! Μην αρχίζετε χαρακτηρισμούς τύπου "είσαι τεμπέλης, αφηρημένος, χαζός, γιατί δεν είσαι σαν τον αδερφό ή την αδερφή σου " και άλλα τέτοια που μόνο κακό κάνουν! Μείνετε ήρεμοι, χρησιμοποιείστε την επιβράβευση και τη θετική ενίσχυση και αποφύγετε τις τιμωρίες!
7. Ενημερώστε τον εκπαιδευτικό της τάξης: Μιλήστε με το δάσκαλο/ δασκάλα του παιδιού σας και πείτε του ότι το παιδί σας προσπαθεί πολύ με το διάβασμα και ζητήστε να επαινεί την προσπάθεια και όχι μόνο το αποτέλεσμα.
8. Τα τετράδια στην τσάντα: Πολλές φορές το παιδί κάνει ασκήσεις αλλά τελικά ξεχνά τα τετράδια στο σπίτι και ενώ οι συμμαθητές παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην τάξη, το παιδί σας κάθεται αμέτοχο...! Σιγουρευτείτε ότι έχει βάλει τα απαραίτητα στην τσάντα του, ώστε να επιβραβευθεί ο κόπος του.
9. Μην διορθώνετε τα λάθη του: Αν το παιδί σας π.χ. κάνει ορθογραφικά λάθη, δείτε τα μαζί, συζητήστε τα, βοηθήστε το να εντοπίζει τα λάθη του και να τα διορθώνει. Δεν έχει σημασία να παρουσιάζει τα τέλεια γραπτά στο σχολείο, αλλά να μαθαίνει!
10. Βοήθεια ειδικού: Αν παρά τις προσπάθειες σας το παιδί δυσκολεύεται στα μαθήματα, στο σχολείο ή στο διάβασμα στο σπίτι, αναζητήστε εξειδικευμένη βοήθεια. Η παρέμβαση ειδικής αγωγής με εξατομικευμένο πρόγραμμα, βασισμένο στις δυσκολίες του παιδιού σας, είναι απαραίτητη και μάλιστα από τις μικρές τάξεις του δημοτικού.



Τι είναι η εργοθεραπεία και πότε ένα παιδί τη χρειάζεται; 

What is Occupational Therapy?

Του Εργοθεραπευτή Βαγγέλη Παγίδα
Εργοθεραπεία είναι η τέχνη και η επιστήμη που βοηθά τους ανθρώπους να διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες που είναι σημαντικές σε αυτούς, ανεξάρτητα από την πάθηση ή την αναπηρία ή μειονεξία που πιθανά να αντιμετωπίζουν (ΑΟΤΑ 1994).
Περισσότερα στον παρακάτω σύνδεσμο:

                   https://goo.gl/y7tlxT


  • Μην κοιμάστε μαζί με το παιδί.....


                https://goo.gl/pnT9kz

  • Τα Παιδιά είναι λουλούδια

Λουλούδια ολάνθιστα, πολύχρωμα, μυροφόρα. Τα παιδιά είναι μπαξέδες με κάθε λογής λουλούδια να ξεπετάγονται εδώ και εκεί, κάθε εποχή, κάθε μέρα, κάθε ώρα.
Η ζωή είναι ωραία με τα παιδιά και είναι άδεια χωρίς αυτά. Γι’ αυτό προσοχή! Προσοχή τα παιδιά, προσοχή στα παιδιά. Τα παιδιά θέλουν φροντίδα, θέλουν αγάπη, αποδοχή και ενσυναίσθηση. Χρειάζεται να είμαστε δίπλα τους κάθε στιγμή που μας έχουν ανάγκη, σε κάθε φάση της ζωής τους, της ανάπτυξής τους.(έτσι και αλλιώς θα έρθει η ώρα που από μόνα τους δεν θα μας χρειάζονται πια και τότε θα έχουμε άπλετο χρόνο για τον εαυτό μας….)
Αγάπη: δεν νοείται αγάπη μόνο στα λόγια αλλά ούτε κι αγάπη χωρίς όρια. Αγάπη δε σημαίνει «σε αφήνω να με κάνεις ό,τι θέλεις». Αυτό είναι ένα στρεβλωμένο μήνυμα προς τα παιδιά που περισσότερο τα μπερδεύει παρά τα βοηθάει. Αγάπη είναι να νοιάζομαι, να πονάω, να θέλω το καλό σου, την πρόοδό σου, την ελευθερία σου. Αγάπη είναι να σε βοηθώ να τραβήξεις τα εμπόδια σου- όχι να το κάνω εγώ για σένα και εσύ να κάθεσαι- από τον δρόμο σου, να σε στηρίζω στις δυσκολίες, να αντέχω τις αδυναμίες σου.
Αποδοχή: Τα παιδιά χρειάζονται την αποδοχή μας από μωρά- και από έμβρυα ακόμη! Χρειάζονται να ξέρουν και να καταλαβαίνουν, να το βλέπουν στα μάτια μας ότι τα αγαπάμε και ότι τα αποδεχόμαστε.
Οτιδήποτε λιγότερο από την αποδοχή δημιουργεί κρίση ταυτότητας στο παιδί: «ποιος είμαι, τι αξίζω, πόσο σημαντικός είμαι αν δεν είμαι σημαντικός για τους γονείς μου;». Η αποδοχή είναι, όπως και η αγάπη ένα συναίσθημα που αποτυπώνεται στις σχέσεις μας εμπράκτως. Δεν μπορεί, δεν αρκεί να μένει στα λόγια…
Ενσυναίσθηση: Πρέπει να χαμηλώσουμε στο ύψος των παιδιών για να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Πρέπει να μπούμε στην δική τους θέση για να ερμηνεύσουμε τον κόσμο τους, να νοιώσουμε όπως και εκείνα, να δούμε μέσα από την δική τους οπτική γωνία. Δεν είναι και τόσο δύσκολο όσο ακούγεται: αρκεί να θυμηθούμε πως ήμασταν και εμείς παιδιά, αρκεί να ξαναθυμηθούμε πώς νοιώσαμε και εμείς ως παιδιά σε ανάλογα περιστατικά με αυτά που ως ενήλικες έχουμε να διαπραγματευτούμε.

Τα παιδιά είναι λουλούδια… και χρειάζονται αγάπη, αποδοχή και ενσυναίσθηση για να μεγαλώσουν και να μας εκπλήξουν με την ομορφιά και την χάρη τους.

             https://goo.gl/0JId8H

Ενημερωτικό σημείωμα για τους σεισμούς
Επισημάνσεις προς τους γονείς/ κηδεμόνες των παιδιών
 Τα σχολεία είναι ένας  χώρος που φιλοξενούν  σε καθημερινή βάση πολλά παιδιά.
 Όπως είναι γνωστό σε τέτοιους  χώρους είναι αυξημένες οι πιθανότητες τραυματισμών ή και θανάτων, κατά την διάρκεια ενός σεισμού.         
    Στο  σχολείο  μας  και  καθ’  όλη  τη  διάρκεια  της  σχολικής  χρονιάς,  θα  γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας για την περίπτωση σεισμού, σύμφωνα με το Σχέδιο 
Αντιμετώπισης  Καταστροφών που υπάρχει.   Για να αποφευχθούν ατυχήματα, πρέπει σε προσεισμική περίοδο να γίνεται εκπαίδευση των μαθητών και των εκπαιδευτικών ώστε να γίνουν  βίωμα σε όλους οι βασικοί κανόνες αυτοπροστασίας  αλλά και προστασίας σε επίπεδο ομάδας.
   Η εκπαίδευση αυτή θα πρέπει να γίνεται όχι ως μάθημα από την έδρα και εντός της τάξης, αλλά εφαρμόζοντας σχέδιο έκτακτης ανάγκης για σεισμό εκτελώντας ταυτόχρονα και ασκήσεις ετοιμότητας, έτσι ώστε να δημιουργηθεί στον χώρο της εκπαίδευσης  αντισεισμική άμυνα των σχολείων.                           
       Αντισεισμική άμυνα των σχολείων εννοούμε όλες τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν αλλά και τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για να πετύχουμε :
Ø  Την ελαχιστοποίηση των ανθρώπινων απωλειών.
Ø  Την προστασία της υλικοτεχνικής υποδομής των κτιρίων
Ø  Την διαμόρφωση ατόμων με αντισεισμική συνείδηση.
Ø  Την κατανόηση συγκεκριμένων ενεργειών εκπαιδευτικών και μαθητών στην περίπτωση σεισμικής δόνησης πριν ,κατά την διάρκεια και μετά τον σεισμό.
Ø  Την σύνταξη σχεδίων έκτακτης ανάγκης και την εκτέλεση ασκήσεων ετοιμότητας.
   Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το σχέδιο, στην περίπτωση σεισμού τα παιδιά εκτός  των άλλων,  βγαίνουν  στον δρόμο μπροστά από το σχολείο  και  επιστρέφουν  μέσα στο σχολείο,  μόνο  στην  περίπτωση  που διαπιστωθεί, πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και αφού επικοινωνήσουμε με τις αρμόδιες αρχές.       Στην περίπτωση ισχυρού σεισμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν επιστρέφουν  στις αίθουσες και παραλαμβάνονται από την αυλή του σχολείου από τους γονείς ή
κηδεμόνες τους.                 Όπως καταλαβαίνετε σε μια τέτοια περίπτωση η τηλεφωνική επικοινωνία με τις  οικογένειες όλων των μαθητών είναι αδύνατη.   Σας παρακαλούμε λοιπόν μόνο στην περίπτωση ισχυρού σεισμού, να έλθετε αμέσως στο σχολείο για να πάρετε τα παιδιά σας.
Το σχολείο δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία των μαθητών του. Για τον λόγο αυτό σε περίπτωση κατάστασης κρίσης, μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού…… Είναι ο χειρότερος εχθρός!!!!
Φροντίστε οι ενέργειες σας να είναι ήρεμες και μεθοδικές.
Σχέδιο αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, θα δείτε αναρτημένο στον διάδρομο του σχολείου. Παρακαλώ να ενημερωθείτε. 
Ευχόμαστε να μην χρειαστεί ποτέ!!!
                                  
                                                          Σας ευχαριστούμε
Η Προϊσταμένη                                                                       Οι Νηπιαγωγοί

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου